امروز: چهارشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 05 October 2022

دسته: اقتصادی
پرینت
ایمیل

20 محصول جدید پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری شناسایی و معرفی شد

به گزارش هشدارنیوز به نقل از تسنیم، مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران 1.5 میلیون تن بود که غربی ها برای ایجاد آن سر ایران، منت می گذاشتند.

وی افزود: در آن زمان، عمده تولیدات نفتی ما به صورت خام فروشی صادر می شد و سودش را آمریکایی ها و کشورهای غربی می بردند، اما دانشمندان ایرانی بعد از جنگ راه خودشان را پیدا کردند و به سمت بومی‌سازی و تکامل این صنعت رفتند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه "امروز با افتخار در قله 90 میلیون تنی ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی ایستاده‌ایم"، گفت: این ظرفیت، نسبت به ظرفیت ابتدای انقلاب، 88.5 میلیون تن افزایش یافته، به عبارتی ظرفیت‌ها در صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان داخلی 60 برابر شده است.

شاه‌میرزایی در خصوص دلیل شکاف موجود بین ظرفیت نصب شده و میزان تولید در صنعت پتروشیمی گفت: مشکلاتی مثل تعمیرات و کمبود خوراک، شکافی میان ظرفیت نصب شده و تولید واقعی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: غرب فکر می کرد می تواند ما را متوقف کند اما امروز در عمده صنایع پیش گام هستیم و یکی از این صنایع پیشگام، صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: امروز نه تنها در صنعت پتروشیمی خودکفا هستیم، بلکه صادرکننده هستیم.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه "در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم هستیم که زنجیره ارزش را تکمیل کنیم"، گفت: نباید این‌طور باشد که در صنایع خودروسازی و الکترونیک، خوراک گرید پلیمری و پتروشیمی از خارج وارد شود.

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم که تمام نیازهای صنایع را داخلی سازی کنیم و خودکفایی از حیث لایسنس و کاتالیست هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: 20 محصول جدید برای سرمایه‌گذاری شناسایی و به سرمایه‌گذاران و صاحبان خوراک های بالادست پیشنهاد شده که در تولید این محصولات سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

-----------------------------------------------------------------------------
تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی هشدار نیوز لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.

+ 0