امروز: یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 09 December 2018

آخرین اخبار

اخبار برگزیده

کد خبر: 383501
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰

مناسب سازی 7 کیلومتری در معابر منطقه 8


 

هشدارنیوز و به نقل از روابط عمومی منطقه 8،  بهمن نوری در دیدار با کارکنان دارای معلولیت این منطقه در این زمینه توضیح داد: در محورهای گلبرگ، فلکه تهرانپارس تا میدان سبلان که هر سه ناحیه منطقه را پوشش می دهد تمامی جزئیات تردد ها را بررسی کردیم و تمامی برداشت عارضه ها به وسیله G.P.S ثبت و در سیستم G.I.S پیاده سازی شد. بدین ترتیب ما در منطقه 8 بانک اطلاعاتی بسیار دقیق داریم که بر اساس آن مناسب سازی معابر را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: اکنون بیشتر نقاط ترددی از جمله ایستگاه های بی.آر.تی مناسب سازی شده اند و مجهز به رمپ عبور ویلچر هستند. در عین حال افراد دارای معلولیت برای سوار شدن به اتوبوس های بی.آر.تی مشکلی ندارند چون این ناوگان های حمل و نقل از نوع Low Flour  به شمار می روند یعنی کف آنها در سطح پایین قرار دارد. بر خلاف اتوبوس های معمولی که دو پله دارند و مشکلات افراد دارای معلولیت با این ناوگان هنوز حل نشده است.

این مدیر ارشد شهری تصریح کرد: از سوی دیگر در منطقه 8، حاشیه  مراکز مهم سفر، خرید و تفریح را به مکان های ویژه پارک خودروهای معلولان مجهز کرده ایم؛ هم تابلو و هم علایم افقی در این مکان ها وجود دارد تا نزدیک ترین جای پارک خودرو به افراد دارای معلولیت اختصاص یابد. گرچه در کشور ما هنوز به صورت کامل این فرهنگ نهادینه نشده است و پلیس با ابزار سلبی مانند جریمه باید ما را در احقاق حقوق معلولان یاری دهد.

نوری تاکید کرد: نخستین مناسب سازی های معابر تهران در خیابان آیت منطقه 8 صورت گرفت بدین ترتیب این محدوده از شرق تهران در موضوع  مناسب سازی پایلوت پایتخت به شمار می رود.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت از سیاست های مهم ما در مدیریت شهری به شمار می رود زیرا همواره بر این باوریم که معلولان شهروند درجه دو نیستند و آنان هم حقوق شهروندی دارند که توجه به احقاق این حقوق بار سنگینی ست بر دوش همه مسئولان؛ چه مدیران شهری و چه مسئولان سازمان بهزیستی و در حقیقت هیچ کدام از این دو نهاد به تنهایی نمی توانند در خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت موفق باشند.

نوری تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ناقص و دیر اجرا شدن قانون جامع حمایت از معلولان هنوز این قشر محترم برای تردد روزانه شان در سطح شهر با مشکلات فراوان روبه رو هستند و ما آنان را زیاد در سطح خیابان و معابر نمی بینیم. با وجود اینکه ده درصد از جمعیت را شامل می شوند ما با شمار بسیار کمی از آنان در جامعه مواجهیم زیرا برای ابتدایی ترین کار خود مانند تاکسی گرفتن یا رفتن به فروشگاه ها مشکلات بسیار دارند. بر همین اساس مناسب سازی راهی ست به سوی حضور بهتر و بانشاط تر و بااعتماد به نفس  بیشتر معلولان در جامعه.

این مدیر ارشد شهری ادامه داد: در تمامی پروژه هایی که در حوزه های حمل و نقل و ترافیک و عمران افتتاح شده است مانند مجموعه ورزشی شهدای نارمک، پردیس فرهنگی امام هادی(ع)،  کتابخانه پاریزی و مجموعه ام البنین برای تردد معلولان و جانبازان مناسب سازی های استاندارد را  لحاظ کرده ایم.

 شهردار منطقه 8 افزود: در سال گذشته طراحی، مناسب سازی، اصلاح رمپ ها و ایجاد رمپ های ویژه معلولان در بوستان های  بهارستان و کوثر طبق ضوابط معماری و شهرسازی انجام گرفت . علاوه بر این، امسال سرویس های بهداشتی ویژه افراد دارای معلولیت در بوستان های اسلام پناه، بوستان فدک، مصطفی خمینی و تابان و همچنین در پایانه  متروی فدک و پایانه اتوبوسرانی علم و صنعت، به بهره برداری رسید.

 وی اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق تقاطع های سطح منطقه هم مناسب سازی شده  و مسیر ویژه نابینایان در آن احداث گردیده است. فاز اول خیابان دماوند در سه راه تهرانپارس در سال گذشته با بودجه بالغ بر یک میلیارد تومان به اتمام رسید؛ فاز دوم خیابان دماوند هم با بودجه بالغ بر یک میلیارد تومان در ضلع شمال این خیابان حد فاصل سه راه تهرانپارس تا بلوار پروین احداث شد.

نوری ادامه داد: یک کد پروژه اعتباری درکد پروژه های حمل و نقل و ترافیک با عنوان "مناسب سازی معابر جهت افراد کم توان" در دستور کار داریم. یک کد هم به تازگی الحاق شده است که تا حدودی با آن در ارتباط است. موضوع جدید به شهر دوستدار کودک ارتباط دارد و از آنجایی که  با مناسب سازی برای معلولان در ارتباط است کودکان هم شهروندان کم توان ما محسوب می شوند و مثلاً تردد با کالسکه کودک در سطح شهر همان قدر سخت است که تردد با ویلچر برای افراد دارای معلولیت.

ما در معابر هر دو این ترددهای دشوار را در نظر می گیریم و هر سال تعدادی از نقاطی که به مناسب سازی نیاز دارند احصا و برای مناسب سازی شان اقدام می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته از طریق کارشناسان حمل و نقل و ترافیک نواحی، محورهای خاص و پر تردد را در پیاده راه های نواحی سه گانه مان بررسی و وضع موجودشان را می سنجیدیم. برخی نقاط هم مانند ایستگاه های اتوبوس با دقت و سختگیری بیشتری بررسی می شد تا در نتیجه آن، نقاطی که به مناسب سازی نیاز داشت برای تردد افراد دارای معلولیت مشکل زا نباشد و این عزیزان به راحتی بتوانند به امور روزانه شان در شهر بپردازند.

در پایان دیدار شهردار منطقه 8 با کارکنان دارای معلولیت، با اهدای لوح تقدیر از تلاش های آنان برای فعالیت در مدیریت شهری تقدیر شد.



+ 1
I_DONT_LIKE_IT - 1

منبع: http://shahrnevesht.tehran.ir/مدیریت-اخبار/مشاهده-جزئیات-خبر/articleid/37519/1397-9-14-14555
بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید