امروز: چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 22 August 2018

آخرین اخبار

اخبار برگزیده

کد خبر: 380660
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۰

مرده باد و زنده بادگوی گروهی نیستیم

 مرده باد و زنده بادگوی گروهی نیستیم

هشدارنیوز مرتضی حاجی در جریان بازدید شهردار تهران از موسسه «همشهری» به مناسبت «روز خبرنگار» اظهار کرد: «همشهری» بزرگ ترین موسسه مطبوعاتی و رسانه ای کشور پس از صدا و سیما است و به همت همکارانی که در این مجموعه حضور دارند، یکی از خوشنام ترین ها است.

 وی با بیان اینکه روزنامه همشهری در مقاطعی به دلیل موضع گیری های سیاسی لطمه خورد، گفت: در این دوره تلاش می کنیم تا این روزنامه مرده باد و زنده بادگوی گروهی نباشد و تا حد زیادی در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

 مدیر عامل موسسه «همشهری» با اشاره به مشکلات و کمبودهای این روزنامه همچون سایر روزنامه های کشور عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات اعلام کرده ایم که با بضاعت موجود و بدون اینکه هیچ گونه یارانه ای دریافت کنیم یا خدمات گرانی داشته باشیم، می توانیم در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و ترویج اهداف مدنظر شهرداری فعالیت کنیم.

 حاجی در ادامه با مقایسه عملکرد مالی این موسسه در ٣ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: امسال ١٠۵ درصد در فروش رشد داشته ایم که این موضوع ناشی از افزایش قیمت روزنامه است. با این وجود، مجموعه درآمد همشهری در این مدت ١۶ درصد و مجموعه هزینه ها نیز ١٨ درصد کاهش داشته است.

 وی با بیان اینکه در ٣ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٩ درصد زیان داده ایم، تصریح کرد: در سال جاری تلاش کرده ایم تا میزان هزینه ها در بخش های عملیاتی، چاپ و حوزه های غیرمرتبط کاهش پیدا کند. ضمن اینکه در سال های گذشته حق لوگوی روزنامه رایگان واگذار می شد که امسال در این خصوص تجدیدنظر صورت گرفت.

 حاجی با تاکید بر اینکه با وجود شرایط دشوار مالی،«همشهری» ورشکسته نیست بلکه بی پول است، گفت: در گذشته خریدهای «همشهری» با ١٠ درصد گشایش اعتبار انجام می شد که این رقم اکنون به ١٣۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی بیان کرد: در این شرایط «همشهری»  نیاز به نقدینگی دارد و تلاش ما این است تا بسیاری از دارایی ها را که قابلیت دارند به پول نقد تبدیل کنیم و از بانک شهر و سایر بانک ها برای تامین نقدینگی کمک بگیریم.

 مدیر عامل موسسه «همشهری» ادامه داد: به هر شکل باید گفت که همشهری رو به زوال نیست چرا که نیروی انسانی دارد که علاوه بر تخصص در حوزه خود، در این مدت پیشنهادهای بسیاری را در خصوص صرفه جویی و نحوه مدیریت منابع ارائه داده است.

 حاجی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات قابل حل است و مدیران مختلف می آیند و می روند، اما این «همشهری» است که تاکنون بوده و از این به بعد هم می ماند.

 سردبیر «همشهری» : از » از موسسه مطبوعاتی به موسسه رسانه ای تبدیل می شویم

در ادامه این مراسم شهریار شمس مستوفی، سردبیر روزنامه «همشهری»‌ با اشاره به حضور قابل توجه نیروهای توانمند و قابل اتکا در این موسسه اظهار کرد: در حال حاضر، تاکید روزنامه بر تولید محتوا است تا «همشهری» از موسسه مطبوعاتی به موسسه رسانه ای تبدیل شود.

 وی با تاکید بر استقبال خوب شهروندان از بخش فضای مجازی «همشهری» و امید به درآمدزایی این بخش در میان مدت، به مشکلات مالی این موسسه اشاره کرد و گفت: موضوع طلب های موسسه و‌ مشکلات مالی موجب شد تا مسئله وام کارکنان به یکی از دغدغه ها تبدیل شود که امیدواریم با حل مشکلات نقدینگی، این نگرانی برطرف شود.

به گفته شمس مهم ترین سرمایه «همشهری» بهره مندی از نیروی انسانی است که در شرایط دشوار برای حل چالش ها ،  راهکار ارائه می دهند.

سردبیر «همشهری» در پایان اظهار امیدواری کرد تا با افزایش گردش مالی موسسه، «همشهری» بتواند در آینده با قدرت به کار خود ادامه دهد.



+ 0
I_DONT_LIKE_IT - 0

منبع: http://shahrnevesht.tehran.ir/مدیریت-اخبار/مشاهده-جزئیات-خبر/articleid/34473/1397-5-17-18135
بازدید:

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید