امروز: شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 16 December 2017

آخرین اخبار

پنجره

شرایط ظاهری بازار در شان مردم شهر زنجان نیست
اعتراض به لغو بی طرفی اینترنت در آمریکا‎
علی خلیلی به سمت مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور منصوب شد
دختر...پدر...دختر  + تیزر
مدرن ترین دستگاه کشاورزی جهان
کد خبر: 313155
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ۲۲:۰۸
دسته: اقتصادی
پرینت
ایمیل

سوپر مارکت های زنجیره ای کره ای در بازار ایران!!/ تناقض آشکار با اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید ملی واشتغال!!

به گزارش هشدارنیوز ؛ شرکت کره ای بی جی اف ریتیل، مالک بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای این کشور (CU) اولین شعبه این فروشگاه ها را در ایران افتتاح کرد که درواقع اولین شعبه فروشگاه های CU در خارج از کره جنوبی است. هونگ جونگ کوک، معاون شرکت در این باره گفت: «ایران با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفری بزرگترین بازار در منطقه خاورمیانه است. ما بعد از حضور موفق در بازار ایران، توسعه جهانی فعالیت هایمان را سرعت خواهیم بخشید.» مدیران ارشد و کارشناسان این فروشگاه در حال برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت آن در سراسر ایران بوده و قصد دارند تا سال آینده تعداد شعب آن را به نزدیکی 400 شعبه برسانند. 
 
باران زعیمی در یاد داشتی که در کانال تلگرامی خیابان انقلاب منتشر شده نوشت ؛ اولین تجربه فروشگاه های زنجیره‌ای خارجی مربوط به هایپراستار و بعد جانبو بود که با تخفیف های کلان به جلب مشتری پرداختند و اکنون مارکت کره‌ای که همراه با رقیبانش به تدریج شبکه توزیع مویرگی کشور را از دست فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‎های داخلی خارج کرده و علاوه بر افزایش میل به خرید غیرضروری بستر واردات و فروش بیشتر کالاهای خارجی را فراهم می‌کنند. 
 
درحالیکه به علت افزایش بیکاری و رکود در مشاغل تولیدی، تاسیس فروشگاه‌های کوچک مورد توجه بیشتر قرار گرفته و تراکم بالای آنها، کشور را از ورود هرنوع فروشگاه زنجیره‌ای خارجی بی‌نیاز کرده، اجازه حضور دادن به فروشگاه‌های خارجی موجب تعطیلی فعالان داخلی و بلعیده شدن بازار توزیع و سپس نابودی بیشتر تولید خواهد شد. 
 
چه می‌شود که در این آشفته بازار تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و تهی ماندن دست کارگران و سیر صعودی قیمت‌ها به بهانه‌های مختلف و افزایش واردات و خام فروشی شاهد افزایش عرضه بدون واسطه ردیف‌های هوس‌انگیز اجناس وارداتی می‌شویم؟  آیا لازم است علاوه بر حوزه‌های بزرگ نفت و معادن و بندر و خودرو حتی بازار توزیع را نیز به دست خارجی‌ها بسپاریم؟ آیا به اندازه کافی در کشور سوپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای وجود ندارد؟ 
 
بر فرض محال که فروشگاه کم باشد آیا نمی‌توان با تبلیغ و تشویق، بیکاران حوزه تولید را به این سو هدایت کرد؟ که البته نیازی هم به هدایت دستوری نیست؛ وضع اقتصاد کشور خودبخود آنها را به سمت فروشندگی چه از نوع دست فروشی و چه مارکت داری سوق داده است. کافیست به عنوان نمونه منطقه آزاد اقتصادی مترو یا بازارهای مرزی را نگاه کنید! اما با توسعه حضور خارجی‌ها همین اندک درآمد حاصل از واردات نیز قطع و سرمایه در گردش و ارزش افزوده آن نیز تماما قابل انتقال به خارج از کشور خواهد بود. 
 
آیا این رویکرد دولت با ادعای رونق اقتصادی و هدف قرار دادن افزایش درآمد مردم و توزیع عادلانه همخوانی دارد؟ آیا چوب حراج زدن بر جزء و کل اقتصاد کشور به معنای رونق و عدالت است؟!!
 
در کنار این معضل که در تضاد آشکار با سیاست اقتصاد مقاومتی است نباید تاثیرگذاری فرهنگی و ذائقه سازی این مجموعه ها را نادیده گرفت. آنها برای تسخیر بازار ایران ابتدا به کشف ذائقه مردم و بعد تغییر آن به سمت تولیدات خود پرداخته و در بلندمدت می‌توانند به راحتی روی فرهنگ جامعه اثر گذاشته و ارزش‌های ملی و اسلامی را تحت الشعاع خود قرار دهند.
 
ما بواسطه استراتژی درست و فرماندهی هوشمند که نصرت الهی را در پی داشته در جنگ‌های نظامی پیروز شدیم اما با میدان دادن به سربازان جنگ نیابتی و حتی مستقیم اقتصادی، به سمت شکستی مهیب حرکت می‌کنیم. این عبارت امیرالمومنین که فرمود: « به خدا سوگند، به هيچ قومى در خانه‌هايشان حمله نشد مگر آنكه زبون خصم گشتند» فقط برای جنگ نظامی نیست. مثل روز روشن است که در معرض انواع حملات و جنگ‌های نوظهور قرار داریم، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، جنگ فرهنگی و ... که مقدم بر جنگ نظامی و تضمین کننده موفقیت بیشتر در آن است و اکنون با باز کردن یا توسیع راه‌های نفوذ اقتصادی توسط دولت، سیاست فروپاشی از درون به شدت دنبال می‌شود و جالب اینکه با همراهی تئوری پردازان وابسته اصرار دارند به مردم بقبولانند که این سیاست ها در راستای رونق اقتصادی و حتی اقتصاد مقاومتی است!
 


+ 3
مخالفم - 0

بازدید: 355

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید