امروز: چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017

آخرین اخبار

اشتراک خبر نامه

پنجره

هشتمین اجلاسیه علمای بلادمشکلات حوزه‌ تبلیغ رابررسی می‌کند
ایران با پاکستان مودت و دوستی دیرینه‌ دارند/ لزوم همکاری مشترک برای مبارزه با تروریست
ممنوع‌التصویری شهردار تهران در تلویزیون صحت ندارد + فیلم
وزیر خارجه انگلیس: برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم
نمایشگاه بین المللی منبع کسب درآمد برای شرکت‌های خاص شده است
کد خبر: 292178
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۵۶
دسته: اجتماعی
پرینت
ایمیل

سنجش بهداشت روان دانش آموزان پایه هفتم و هشتم الکترونیکی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: سنجش بهداشت روان دانش آموزان پایه هفتم و هشتم الکترونیکی انجام می‌شود

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران همایش بزرگداشت هفته بهداشت روان با حضور شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران، رحمانی رییس اداره مشاوره و معاونین پرورشی و مشاوران مناطق در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم که در اولین روز هفته بهداشت روان برگزار گردید, مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتقای بهداشت روان دانش آموزان و بررسی عملکرد آنان در مدرسه گفت: بهداشت روان دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم که از پایه های با اهمیت و ضروری است امسال به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مسعود شکوهی در همایش «بهداشت روان و مدرسه کارآمد» اظهار کرد: در طرح سنجش الکترونیکی بهداشت روان، سلامت دانش آموزان از لحاظ تحصیلی، تربیتی، شخصیتی، رفتاری و روحی و روانی سنجیده می شوند و دسترسی و امکان شناخت لازم را برای کادر آموزشی و مسئولان مدرسه از ویژگی های دانش آموزان فراهم می کند.   

وی گفت: این اطلاعات به مسئولان مدرسه کمک می کند که اقدام مناسبی در شناسایی آسیب ها، اختلالات رفتاری و برای حل مشکلات دانش آموزان داشته و برنامه ریزی هایی را برای ارتقای روحی و روانی دانش آموزان انجام دهند.

شکوهی ابراز امیدواری کرد: طرح سنجش الکترونیکی بهداشت روان در سال های آینده در هر منطقه، استان برای هر سه پایه تحصیلی اجرا شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش گفت: رویکرد ما در نظام آموزشی کلاس محوری است که برخی معتقد بودند که با حضور دانش آموزان در کلاس و اهمیت آموزش و تدریس بر طبق دستورالعمل آموزشی، فرصتی برای پرداختن به برنامه های فوق برنامه و ارائه خدمات و بررسی های مشاوره وجود نداشت که بر این اساس برای حضور و ارتباط مشاوران در مدرسه آنان به عنوان معلم در کلاس حضور پیدا کردند.

شکوهی با اشاره به طرح همیار مشاور گفت: این طرح، امسال، برای چهارمین سال اجرا می شود که در طرح همیار مشاور از ظرفیت دانش آموزان در ارتقای مهارت ها و توانمندی های دانش آموزان بهره مند می شویم.

وی، توسعه مراکز مشاوره را از دیگر برنامه های اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 270 هسته مشاوره در کشور فعال هستند که در تلاشیم که این هسته های مشاوره به مرکز مشاوره تبدیل شده و نیروی متخصص را در مراکز مشاوره داشته باشیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آمایش آسیب شناسی روانی اجتماعی برای دختران در یک پایه تحصیلی و در یک مقطع خاص از دیگر طرح های این اداره کل در راستای ارتقای بهداشت روان دانش آموزان است که امیدواریم این طرح توسعه پیدا کند و بتوانیم بهداشت روان دانش آموزان را با مشارکت تمامی ارکان مدرسه ارتقا دهیم.

شکوهی با اشاره به شعار هفته بهداشت روان با عنوان «بهداشت روان و مدرسه کارآمد» گفت: با توجه به مسایل و مشکلات حوزه روانی و روحی در جامعه، شاید این هفته تلنگری برای ما و خانواده ها است که یک اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به پویایی معلم در مدرسه برای تربیت و پرورش دانش آموزان اظهار کرد: ما باید در مدرسه فضایی ایجاد کنیم که دانش آموزان و کادر آموزشی احساس آرامش کنند و با توجه به مشکلات پیش رو، چگونگی آموزش و ارتقای مهارت های معلمان در مدرسه، چگونگی تعامل آنان با دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجتماع، خانواده و مدرسه در ارتقای بهداشت روان دانش آموزان موثر است، افزود: دانش آموزی که از لحاظ روحی و روانی آمادگی ندارد، آموزش به او دشوار است و هنر مدیر، معلم و مشاور و کادر آموزشی مدرسه این است که دانش آموزانی را که دچار مشکل هستند، شناسایی کرده و به آنان کمک کنند.

شکوهی گفت: قرار نیست که مشاوران به تنهایی کمک و راهنمایی و خدمات مشاوره را به دانش آموزان ارائه کنند بلکه بخشی از این وظایف را معلمان و کادر آموزشی مدرسه هم می توانند انجام دهند و مشاوران باید خدمات مشورتی را به عنوان متخصص در سطح مدرسه گسترش دهند و معلمان نیز در این حوزه توانمند شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح «مدرسه دوستدار زندگی» گفت: این طرح به مدت دو سال است که در مدارس تهران اجرایی می شود که در این طرح ارتقای توانمندی، مهارت و مشارکت مشاوران، نحوه برخورد و تعاملات بین همکاران و عوامل اجرایی مدرسه مورد توجه است.

انتهای پیام/


-----------------------------------------------------------------------------
تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی هشدار نیوز لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.



+ 1
مخالفم - 0

منبع: http://www.farsnews.com/13960720000335
بازدید: 58

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید